لیست اختراعات محمد یزدی
اين زير پايي شرايط را براي ايجاد ارگونومي صحيح نشستن را فراهم آورده، تاشو بوده و بر روي تمامي صندلي هاي چرخان قابل نصب است در حالي كه در صندلي هاي چرخان مورد استفاده فعلي اصول ارگونومي صحيح نشستن رعايت نشده، اين زير پايي شرايطي را فراهم مي كند كه فرد را ملزم به صحيح نشستن مي كند اين شرايط شامل عمود بودن ، هم چنين تاشو بوده و جايي را اشغال نمي كند.
فرآیند پیشبینی آلایندههای گازی زیستمحیطی
پرسنل بيمارستاني بعد از اينكه آنژيوكت را به د اخل رگ مي زنند خون به سرعت بيرون مي زند و بعد بايد به سرعت ست سرم را آماده و به آنژيوكت متصل كنند و بعد اگر بيمار چند سرم ديگر هم داشته باشد بايد دوباره به آنژيوكت 3 راهي وصل كنند و باعث صرف وقت و هزينه اضافه براي 3 راهي مصرف كنند. از طرفي بيمار با ديدن طول زياد آنژيوكت دچار تارس مي شود و در نتيجه اين مدل كه طول بسيار كم دارد و جلوگيري كننده از خروج خون است براي بيمار مفيد است. با تعبيه قسمي كه در بالاي 3 راهي است مي توان تزريقات مسقيم را انجام داد. اين آنژيوكت شامل 3 راهي - قطعه استوانه اي پلاستيكي براي يك جهت نمودن مواد دارويي بعد از تزريق، باله هاي چسب دار، سرپوش، نيدل، محافظ نيدل مي باشد كه پس از كشيدن با چرخاندن 3 راهي مسير را بست و بعد و براي زدن سرم هاي ديگر با پيچاندن 3 راهي مسير Lock مي شود. 1- آنژيوكت را داخل رگ قرار مي دهيم. 2- بعد زا كشيدن Needle قسمت استوانه اي به طور خودكار پايين مي و مسير را كاملا مسدود مي كند اين انسداد از خروج خون جلوگيري مي كند. 3- براي نصب سرم به بيمار كافي است اهرم را بپيچانيم تا سوراخ در راستاي مسير قرار گيرد و بعد سرم را وصل مي كنيم.
طراحي و ساخت سيستم تخليه گردان واگن (واگن برگردان نوع O). بعنوان نوآوري در رشته مهندسي مكانيك. سيستم حمل و نقل ريلي كشور كه براي انتقال مواد اوليه و محصول صنايع بزرگ از سيستم حمل و نقل ريلي استفاده مي نمايد. لذا به منظور تخليه اين مواد از سيستم هاي تخليه واگن بهرهگيري ميكنند. سيستم تخليه واگن نوع O داراي يك گهواره چرخان استوانهاي شكل بوده كه واگن در داخل آن استقرار يافته و پس از مهار شدن توسط جكهاي نگهدارنده حول مركز واگن حدود 150 درجه چرخيده و مواد داخل واگن به داخل قيفها و سيستمهاي انتقال موادي كه در زير گهواره تعبيه شده، تخليه ميگردد. جهت وارد نمودن واگن ها به داخل گهواره، از يك هلدهنده الكتريكي (Pusher car) و يا سيستم كشاننده كابلي استفاده ميشود. واگن برگردان Oطراحي و ساخته شده، قادر است حدود 10,000 تن مواد موجود در واگن را در مدت يك ساعت تخليه نمايد
براي ايجاد اتصال بين اعضاي سازه اي ساخته شده با بامبو نياز به يك واسطه اي مي باشد كه اين اختراع با ايجاد اتصال فولادي در دو انتهاي بامبو اين امكان را فراهم مي آورد. در اين اختراع با استفاده از ورق گالوانيزه و يا لوله ي فولادي شكاف دار ابتدا دو انتهاي بامبو پوشيده شده و به كمك بست بر روي بدنه ي بامبو فشرده مي شود. سپس انتهاي ورق از بامبو بيرون زده شده است كه با ايجاد شكافي در آن مي توان قسمت دوم اتصال را به ورق و يا لوله متصل كرد. قسمت دوم امصال از يك قطعه پروفيل ناوداني برش خرده ساخته شده كه در قاعده ي آن شكافي براي تعبيه پيچ وجود دارد. اين پيچ مي تواند در گره ي مرو (mero) وارد شود. در اين ثبت اختراع ب كمك اتصال چند قطعه ي فولادي امكان ساخت سازه هاي پيچيده ي فضايي به كمك بامبو امكان پذير مي باشد. اين اختراع مربوط به بخش ساختمان و معماري مي باشد و امكان بهره برداري معماران و مهندسين عمران را از بامبو به عنوان مصالح ساختماني ايجاد مي كند. بامبو به دليل مقاومت كششي بالا (معادل فولاد )و مقاومت فشاري مناسب (سه برابر بتن هاي معمولي) مي تواند يك مصالح ساختماني سازگار با طبيعت اطلاق شود. در اين راستا به دليل مشكلات موجود در اتقال بامبو به يكديگر براي ساخت سازه هاي مناسب مانند خرپا، سازه هاي فضاكار، قاب ساختمان، ديوارهاي باربر و .. اين اتصال امكان حضور هرچه بيشتر بامبو در صنعت ساختمان را فراهم مي كند. در زمينه ي استفاده از بامبو براي مصارف ساختماني كشورهايي كه در آن ها بامبو به وفور مي رويد پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي شده است. كشورهايي مانند آمريكاي جنوبي، استراليا، چين و اندونزي در اين راستا فعاليت هاي زيادي كرده اند. در ايران بررسي بامبود به عنوان مصالح بومي سازه اي و مصرف آن در صنعت ساختمان توسط دكتر عباسعلي تسنيمي در سال 1376 با كتابي تحت عنوان «بامبور، عنصر سازه اي در ساختمان هاي سبك» آغاز گرديد. اين تحقيق جامع به بررسي بامبو به عنوان عنصر سازه اي پرداخته و با انجام چندين آزمايش و تعيين مقاومت مكانيكي، آن را به عنوان سرپناه موقت طراحي و تحليل كرده است. همچنين پروژه سازه بامبو توسط «پويا خزائلي پارسا» در شهر رامسر در استان مازندران طراحي شده است. اين پروژه در سال 1388 و در فضايي به مساحت 40 متر مربع اجرا شد ارتفاع اين سازه 3.30 متر مربع مي باشد. سازه ي طرح از بامبو، ساقه هاي برنج و لوله ي گاز ساخته شده است. هدف از طرح اين پروژه، ارائه يك ساختار بديع براي سرپناه هاي اضطراري و خانه هاي ارزان قيمت مي باشد. با توجه به اينكه اين طرح اولين طرح معماري با بامبو مي باشد و از اتصالات كاملا ساده در آن استفاده شده است امكان اتصال بامبو به يكديگر امكان پذير نبوده و تنها اجراي قوس با آن ممكن است. اين اختراع با معرفي اتصالات فلزي خاص براي بامبو امكان ساخت سازه هاي پيچيده را فراهم مي آورد. در اين اختراع با كمك ورق گالوانيزه و يا لوله ي فولادي شكاف دار ابتدا دو انتهاي بامبو پوشيده شده و به كمك بست بر روي بدنه ي بامبو فشرده مي شود. سپس انتهاي ورق يا لوله از بامبو بيرون زده شده است كه با ايجاد شكافي در آن مي توان قسمت دوم اتصال را به ورق و يا لوله متصل كرد. قسمت دوم اتصال از يك قطعه پروفيل ناوداني برش خردهع ساخته شده كه در قاعده ي آن شكافي براي تععبيه پيچ وجود دارد. اين پيچ باعث مي شود كه بتوان بامبو را در هر زاويه خاص و به راحتي به ديگر بامبوها متصل كرد. با كمك اين اتصال يك سازه ي فضا كار با دهانه ي 8 متر بدون ستون و ارتفاع 4 و نيم متر در شهرستان نور برپا شده است.
موارد یافت شده: 8